Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

6 Mayıs 2024 Pazartesi

Kaplumbağanın hesabı ve risk analizi !

Kaplumbağaya sormuşlar:

-Şu karşı köyü görüyor musun?

-Evet, demiş kaplumbağa.

-Ne kadar sürede gidebilirsin oraya ?

Kaplumbağa başlamış düşünmeye, epey bir zaman geçmiş, cevap gecikince tekrar sormuşlar soruyu:

-N'oldu, bir fikrin mi yok ?

-Hayır, hayır, tâ burdan oraya yolu düşündüm, güzergâhı gözden geçirdim, yokuşu, inişi var; yağmuru, çamuru var; yorulunca mola vermesi, dinlenmesi var...

-Eeee ?

-İşte bunları hesapladım, taş patlasa altı günde giderim !

-Peki, biz seni karşı köyde altı gün sonra karşılayacağız, der ayrılırlar...

Altıncı gün kaplumbağayı karşı köyde bekleyenlerin gözleri yollarda...yedinci gün, sekizinci gün...onuncu gün ! 

Meraklanmaya başlarlar, kaplumbağayı aramak için düşerler yola...yarı yolda kaplumbağayı ters dönmüş vaziyette doğrulmaya çalışıyorken bulurlar...

-Çok merak ettirdin, altı gün diye hesaplamamış mıydın, neden vaktinde gelmedin ?

Kaplumbağa kan ter içinde ve yorgundur, zar zor konuşmaya çalışır, derki:

-Yolu düşündüm, güzergâhı gözden geçirdim, yokuşu, inişi var, yağmuru çamuru var, yorulunca mola vermesi dinlenmesi var diye hesap ettim de, kötü insanları hesaba katmamışım...halimi gördünüz, yolda rastladığım kötü insanlar beni ters  çevirince söz verdiğim vakitte varamadım !

Hedef seçimi ve risk analizi hesaplarını iyi yapamayanlar, risk almaktan korkanlar hedeflerine hiç (ya da zamanında) varamazlar !

Habil de var Kabil de etrafta...Her ayrıntıyı hesaplayıp Kabil'i hesaba katmayanlar yol alamaz, yarı yolda kalırlar...

Bir söz var hani:"Akıllı düşünene kadar deli köprüyü geçer"

Bundan dolayı eğer akıllı ihtimalleri gözden geçirirken riskleri de dikkate alır ve risklere karşı alternatif plânları yaparsa işte o zaman hedef ufukta beklemektedir !

Suya sabuna dokunmayan, etliye sütlüye karışmayan, elini sıcaktan soğuğa sokmayan, hayat felsefesi bana dokunmayan yılan bin yaşasın olan, sahtekâr/dolandırıcı/namussuzlar kadar bile cesur olamayan, korkak, neme lâzımcı namuslu ve iyi (lerdeniz diye sefa süren)lerin tek gayeleri kendileri olunca, kötüler çoğalır, kötülük yaygınlaşır ve salgın onların da mekânına bir gün mutlaka uğrar, amma geçmiş ola !

Ve; korkaklar iyi insan(!) olsa da hedefe varamaz,  asla muzaffer olamaz, zafer kazanamazlar ne dünyada ne ukbâda...

Aman efendim, sizin rahatınız bozulmasın,  keyfiniz kaçmasın, çıkar hesaplarınızı yapın, işinize yarayacak herkes ile, hatta kabil tiynetliler ve kurnaz tilkilerle, yaşayan ölülerle, zamanın ruhuna uygun aynı ligde oynadığınız ham/avam/eşraf yahut ekâbirlerle siz sefanızı sürün, taht/baht hesapları yapın; risk almayın...zalimle, kötülerle, ahlâksızlıkla başkaları mücadele eder nasılsa, değil mi?


Rast gele !