Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

9 Mayıs 2024 Perşembe

Çevir kazı yanmasın...

 

Bindik fındık kabuğundan kayığa
Çıktık mehtaba seyre, safaya
Küreklere asıldık vardık engin deryaya..
Kafalar hoş, martılar neşeli, yakamozlar ışıl ışıl...
Hayat beleş...
Bir de şarkı tutturduk:
"Aheste çek kürekleri mehtap uyanmasın..." diyerek saldık avazeyi her yana !

Zevk ü safamızı duymayan, avaz ve ahengimize uyanmayan kalmamıştır dedik amma peki ya Mehtap...onu uyandırmayacaktık !

Dedi dümenci hemen:
Eğer mehtap uyanırsa boş ver takma kafana...
"Çevir kazı yanmasın", de sen bana
Duyuralım kazın yanmadığını duymayana !
Üç maymun da azaldı mı toplumda acaba ?

Görmedim duymadım bilmiyorum diyecek yalancı şahit, götürene fener tutan, şakşakcı ve yağcılar var mı halen ?...

Bir zamanlar deve kuşları saklanmak için kafasını kuma gömerdi...

Gerçi, kumu da bitirdi ya aç gözlüler...

Kum da biter mi demeyin...

Biter !

Yazık, deve kuşları şimdi kafayı nereye gömecekler...

Kafayı gömmüştüm görmedim de diyemeyecekler...
Deve kuşları da uyandı, mehtap da !

Maymunlar da gözünü açtı...

Yanmış kazı çevirerek "çevir kazı yanmasın" diyerek nefes tüketme, boşa yorulma ey ehl-i safa !