Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

5 Ocak 2024 Cuma

Bir şiir: Adamdır dediler hiç inanmadım

Kitabı kaldırdı şehadet etti
Gözüne baktım hiç inanmadım
Tepeden bakarken ben kulum dedi
İçine baktım hiç inanmadım

Kul hakkı demedi yedi de yuttu
Ağzı kul dedi kendisi puttu
Kül yutmaz dediler ne çok kül yuttu
Adamdır dediler hiç inanmadım

Taht ü revandan hiç inmez oldu
Elinde bir kağıt okudu durdu
Haktan hikmetten ne demler vurdu
Gidişine baktım, hiç inanmadım

Dışını görenler içini sordu
Sormayım ağalar içi bir kordu
Ama falda cennetlik çıkıyordu
Deyip durdular, hiç inanmadım

Her gün bir çiçekte  gördüğüm oldu
Bal yapmaz arı gibi vızlayıp durdu
Bal peteğinin üstüne kondu
Bal yapar dediler, hiç inanmadım.

Özüne baktım çıfıt çarşısı
Sözleri çok süslü, bir laf asçısı
Demesi hikmet, ahlâkta karşısı
Ehl-i Hak dediler, hiç inanmadım

Dünyanın sonu var ey ehl-i kibir
Ömrün bitince, derler ehl-i kubûr
Rabbimin bir ismi de Es-Sabur'dur
Ölüm yok diyene, hiç inanmadım