Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

26 Ekim 2019 Cumartesi

Kızgın boğa ikliminde yaşayan “ben” ve “öteki”...

Birazcık tefekkür ile ne ufuklar açılır !

Deneme yazıları olarak başlanan edebî yolculukta 5.kitap durağındayız…

Evet ! Mevzu insan, mevzu dünya, kâinat…

Okumayı sökme derdindeyiz…Kendinden başlayarak heceleme demindeyiz !

Ne bulursak okuyup anlamaya çalışmaktır gailemiz !

Mevzu; çıkar beklentisi içindeyken bir serçe kadar ürkek, şımarıp azgınlaştığı zaman kızgın boğa ikliminde yaşayan “ben” ve “öteki” ile başlayan çetrefilli yolculukta “biz” e erişebilmek.

“Sen” ve “Ben”in olduğu yerde olmazsa olmaz ötekileştirilmiş “sen”…

İnsana giden yolun ağır yükü altında, bildiğini zanneden câhil, olgunlaştığını zanneden ham, iblisi ile yarışan kibirli, hükmümü sürdürüyorum zannındaki ahmak, kazandığını zanneden müflisler
ikliminde yol almaya çalışırken, yol kesiciler, uğrular çok…

Kelebek yavrusu (tırtıl) yedi gömlek (sert kitinden deri) değiştirdikten sonra kelebek olur, eski gömleği çıkarıp yenisini giyene dek kısa süreliğine çıplak kalır, işte bu esnada gizlenmezse yırtıcı (kuş ya da
karınca)lara av olur...

Eğer yem olacaksan setr etme kendini !

Ne kaybeder insan azıcık tefekkür ile…

Bunalımın menbaı “ben”den akıl ipi yardımıyla gönül iklimindeki huzura, “biz”e gitme yolculuğu basamaklarını adımlamaya başlamalı insan !

“Her şey yerli yerince”, amma aklı başında olmayan sanıyorki kaos…

Ömür hızla tükenirken umûr-i me’mûre ihmali nereye kadar sürecek !

“O”na gidilecek mi sonunda !
☆☆☆
Ya Hû, terakki et, geliştir “ben”ini, biz yoluna yürü; zıp çıktı olma, şımarıklık yapma, aşırılığı terke niyet et…marjinal olmamalı insan demek istiyorum...yâ'ni teenniye, itidale, orta yola davet çağrısı bu !

Gün olur devran döner, keser döner sap döner...yapmam dersin yaptırır, sapmam dersin saptırır, unutma !

Acele de, meşguliyetsizlik de şeytan işi...
İlerle, hedefin hoşnut olmak ve olunmak ise.

Atacağın adım rıza için değilse dur !

Hakikatı sarıp sarmalama, örtüp gizleme sakın...hastalıklılık hâlidir bu !

Nereye sondaj yapacağını iyi hesapla, yoksa su bulamaz da havanı alırsın...

"Has"ta olan da var, hasta olan da var.
...sen nerdesin ?
“Ben”de mi ?, “Biz”de mi ?
----------
Not: Bu yazı 5.kitabımızın arka kapak yazısı olarak yayınlanmıştır.