Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

4 Nisan 2019 Perşembe

Edeb ya Hû...

Eli ile gönlü kârda olan değil, eli kârda gönlü yarda olan lâzım bize.
☆☆☆
Dünya tandır olmuş, derviş kilimini sudan çıkartma derdine düşmüş.
☆☆☆
Şu ateşi görüyormusun ! Yeşillikler arasında, gölgede gül bahçesinde oturup cennet-cennet, huri-huri diye diye hayal edeceğine, bir kova su da sen getir şu yangın yerine !
☆☆☆
İnsandan (hele hele manevî) rütbe ve makam sahibi olmak değil, Allah'a kul olmak istenir.
☆☆☆
Kişi ya Allah dostudur ya değildir, dostun vekili olmaz.
☆☆☆
Öyle vekiller gördüm ki; aslının çok kötü kopyası.
☆☆☆
Asıl kerâmet Allah'ın ahlâkıyla ahlâklanmaktır.
☆☆☆
O kocaman nefs ile iğne deliğinden geçtim deme bari ! Önce deveni küçültmelisin...
☆☆☆
Câhilin baş olduğu yerde, âlimlere söz düşmez !
☆☆☆
Başkasının hikâyesini anlatma bana, Allah için kayda değer bir hikâyen varsa ondan bahset !
☆☆☆
Beni bilsen ben demezdin !
☆☆☆
Varlığın ortada dimdik ayakta iken, fena/beka, cem/fark üst perdesinden bahis açma emi !
☆☆☆
Dereler çağlar, denizler sükûn üzre !
☆☆☆
Edep ya Hû...her yere öyle paldır küldür girilmez...
☆☆☆
Oltadan canı yanacak sazan olma !
☆☆☆
İn aşağı, firavun da yüksekten indi de Nil'in karanlıklarına gark oldu !
☆☆☆
Her balık oltaya gelmez ha !
☆☆☆
Naz ehli ol, niyâz ehli ol, sakın caza gelme !
☆☆☆
Her eline aldığın sazı, çalacağını düşünme gafletinden kurtul !
☆☆☆
Ağzının hacmini biliyorsan lokmayı tartmadan ağzına alma, benden söylemesi !
☆☆☆
Kuzu postuna bürününce kuzu olunmaz, önce içindeki kurtlardan kurtul !
☆☆☆
Şekil tamam da ya akıl ?
☆☆☆
Sikletini bilmeden mindere çıkma ki sırtın yere gelmesin !
☆☆☆
Akıl verme, huzur saç !
☆☆☆
Dünyan dâr, yemin darı, sen yaşlı, gönlün kupkuru !
☆☆☆
Ziyân yoksa ziyandasın !
☆☆☆
Üç bildiğinle âlim oldum sanma, Rabbin kelimelerini kim sayarak bitirmişki !
☆☆☆
Gözlük çok fiyakalı da ardındaki gözü göremedim !
☆☆☆
Edeb haddini bilmek, irfân el Âlim'e arif olup, kendini bilmektir.
☆☆☆
Kendini bilmeyen Rabbini, haddini bilmeyen edebi nerden bilsin !
☆☆☆
Haddini bilmek için haddeden geçmeli !
Haddeden geçmeyen hamlara ise hadde tanıtılmalı !
☆☆☆
Sarıkla müslüman olunmaz, yürek ile müslüman olunur.