Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

18 Aralık 2017 Pazartesi

Karcığar ilâhi..ve Makamât-ı Hîcâzkârı biz "Yegâh"dan söyleriz


Bugün Fasl-ı Beyâtîyle biz tegannî eyleriz
Bir karcığar sadâ ile kalbe hicrân eyleriz

Hânende vü sâzendeyle meşk-i giryân eyleriz
Sahne-i seyrangâhta biz cevelân eyleriz

Makamât-ı Hîcâzkârı biz "Yegâh"dan söyleriz
Hîcâzkârî nağmeleri doymaz tekrâr eyleriz

Meclîs-i ehl-i tarâbı belki dil-huş eyleriz
Hüsn-i te'sîrini belki bir gün "Bâkî" eyleriz

☆☆☆

Ve bir Karcığar ilahi;


BESTE:  HAFIZ ZEKİ  ALTUN
GÜFTE:  AZİZ  MAHMUD HÜDÂÎ hz.leri

Neyleyeyim Dünyayı Bana Allahım Gerek

Neyleyeyim dünyayı
Bana Allah'ım gerek.
Gerekmez masivayı
Bana Allah'ım gerek.
Ehl-i dünya, dünyada
Ehl-i ukba, ukbada
Her biri bir sevdada
Bana Allah'ım gerek.
Dertli, dermanın ister
Kullar, sultanın ister
Aşık, cananın ister
Bana Allah'ım gerek.
Fani devlet gerekmez
Dürr ü ziynet gerekmez
Hak'sız cennet gerekmez
Bana Allah'ım gerek.
Bülbül güle karşı zar
Pervaneyi yakmış nar
Her kulun bir derdi var
Bana Allah'ım gerek.
Beyhude hevayı ko
Hakkı bul, gör ya Hu
Hüdai'nin sözü bu
Bana Allah'ım gerek