Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

8 Temmuz 2022 Cuma

Dil neylesin, ben neyleyim...

Bakan körler dünyasında
Renk neylesin, ben neyleyim
Sağır gibi davranana
Guş neylesin, ben neyleyim

Birbirini ağırlarmış körler ile sağırlar 
Lâl olanın narası acep nerde çağıldar
Menfaat putlarına adaklar adayanlar
Kurbiyetten kurbandan acep neyi umarlar

Haberci lâl ü ebkeme
Lügat neyler, ben neyleyim
Ahmakla düşüp kalkana
Akıl neyler, ben neyleyim

Birbirini ağırlarmış körler ile sağırlar 
Lâl olanın narası acep nerde çağıldar
Menfaat putlarına adaklar adayanlar
Kurbiyetten kurbandan acep neyi umarlar

Görenler görmezden gelir
Üstelik duyan inkarda
Lâl olur söyleyenlerde
Üç maymunlar dünyasında..

Birbirini ağırlarmış körler ile sağırlar
Lâl olanın narası acep nerde çağıldar
Menfaat putlarına adaklar adayanlar
Kurbiyetten kurbandan acep neyi umarlar
__________
Guş:Kulak
Lâl: Dilsiz
Lâl ü Ebkem:Cevapsız bırakmak. Susmak.Dilsiz gibi sükût etmek.
Kurbiyyet: Bir şeye kendi gayretiyle yakınlaşmak.Allah'a yakınlık kazanmak. Yakınlık.