Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

1 Mart 2019 Cuma

Gönül dolmuş değil ki; indi, bindi yapasın...!

Gönlü dolmuş olanlar...!
Aşağıdaki manzum satırlar bir Hicaz şarkıdan mülhem ve ironik bir bakış açısı ile kâleme alınmıştır…
~ ○ ~
Gönül; sanki dolmuş,
sen de söforü…
Öyle bir doldurulmuş,
arabesk karesörü.

Ehliyeti alırsa eğer söfor şeytandan !
Muhtemel güzergâh da
ego navigasyonundan
☆☆☆
Gönül dolmuşu ile eğer çıkılırsa sefere;
biri iner, biri biner,
ve boş kalmaz minderler…
Yeni yolcu gelirverse...
Biraz ilerleyin derler.
☆☆☆
Gönül değil,
sanki;
Sincan dolmuşu mübârek…
Biri iner, biri biner,
son durağa doğru gider...
☆☆☆
Balık istifi dolunca,
nefes yeri kalmayınca
gönül dolmuşu şöforu,
Angıt avlamayı keser...

Gönül değil,
sanki;
Sincan dolmuşu mübârek,
biri iner, biri biner,
son durağa doğru gider.
☆☆☆
Boşalınca az biraz
gönül dolmuşu,
tarar gözler; sağı, solu, güzergâhı ve yolu…
bir de rakip dolmuş görülürse eğer,
bir kovalamacadır, sürer de gider...

Gönül değil,
sanki;
Sincan dolmuşu mübârek…
biri iner, biri biner,
son durağa doğru gider.
☆☆☆
Bak evlâdım;
gönül var ya…
unutma o bir dolmuş değil  ha !
Ki, sakın; indi, bindi yapılmaya…
Yeni müşteri buldukça,
doldurulmaya…

Ve;
unutma evlâdım,
gönül hırsızları da var ha !
Girmemeli şunlar asla oraya:
Dünyalık sevdaları...
malı, mülkü ve makamı...
Hırsı, kini ve tamahı...
Kibri, cehli ve hicâbı...
Asla sokulmamalı, ...hiçbirisi oraya
Gayrısı da girmesin gönül denen saraya…!
Çünkü gönül, tahsisli,
yalnız Yaratıcıya (*) !
__________
(*) “Ben yere göğe sığmadım, ancak mü'min kulumun kalbine sığdım.” Buyurmaktadır Allah Teâla hazretleri bir  Kudsi hadisde.