Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

22 Temmuz 2019 Pazartesi

Etikete bakıp aldanmak..!

Efendim etiketine bakıyorsun ".......", kalıp, dikiş, kusursuz; model hoş, terzisi de mükemmel dikmiş.
☆☆☆
Çarşı pazar dolu.
Fiyatlar farklı farklı...
Soruyorsun:
-Niçin fiyatları arasında uçurum var.
Cevap:
-Marka farkı efendim.
-...?
-Kalıplar, yâ'ni patron drop drop...aynı kalıbı pamuk, keten yahut ipek için kullanabiliyor imâlatçı.
-Haklısınız marka farkı !
-Bir de fason üretim var efendim, merdiven altı. İşçilik ucuz, işyeri kirası ucuz, vergi yok. Oralarda imâl edilene aynı etiketi iliştirince...etiketteki marka "....." olsa da  kendi ".........-ımsı"/ "......-imsi"...
-Bu daha ilginç, bunu erbâbı ancak ayırt eder herhâlde...
-Evet efendim.
☆☆☆
Etraf fason mâmûl dolu.
Etikete bakıp aldanan çok... aldatılan alıcılarsa sebil...
☆☆☆
-Etikette ne yazıyordu ?
-"........" marka...
-Pekâlâ, ya kalite.
-Kalitelisinden hâkiki "....." da var, fasonundan kalitesi düşük mü düşük olan da ! Hem de yan yana...
☆☆☆
Ürünün etiketlisi kişiyi aldatır da insanın etiketlisi aldatmaz mı ?
Kulağa küpe: "Etiket yanıltmasın",
"Taklitlerinden sakınınız !" "Aldanmayınız !"
İnsanın sahtesi etiketli olsa da eğer "fason"sa, "android/insansı" ise, evlerden uzak !
Kaliteyi eğitim belirler; etiket de, öğretim de, ünvan da belirlemez...
"Tahsil cehâleti alır, eşeklik baki kalır, altın semeri de olsa eşek eşektir"  deyişlerinin canlı örnekleri her yerde !