Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

16 Aralık 2019 Pazartesi

"Eyvah !"...demeyecek beri gelsin

Müneccimim der durur necm ilmi bilmez
Tanrıya yakarır Elif'den bîhaber
Vav'dan kolye takar kula kulluğu yeğler.

Be adam neyleyim ben o muhteşem endamını
Yermiyim ben senin ele destan tafranı

Adı sanı yüz yıl sonra hatırlanacak olan beri gelsin
Dedesinin dedesinin babasını, ismen duyan beri gelsin

Burnunun ucunu görmez,
marstan anlatır
Ordan şurdan duymuştur döker,
satır satır
Söze girer hiç çıkmaz, papağan-sever zahir

Be adam neyleyim ben senin şu kof kelâmını
Dinlermiyim ben senin, tangır tungurdamanı

Yüz yıl sonra üç ihlâs bir fatiha
kabrine okunacak olan beri gelsin
Kabrinin taşı ile toprağı
üç asır duracak olan beri gelsin

Ne dediysem, dedim evvel kendime
Hem; ondan, şundan, bundan, bana ne !
Bir olanı sayıklarım hem kendi özüme

Be adam neyleyim ben "ben"cil olan muradımı
Neyleyim ben, hem bendeki, geri giden adımı

İki hece tek kelime son nefesteki "eyvah !"
demeyecek olan varsa gelsin beriye
Sorulara kızarmadan verecek cevap
bulanlar varsa, gelsin beriye