Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

28 Eylül 2019 Cumartesi

Gül bahçesinde diken dermek...!

Düşmüşüm gül bahçesine
gül değil diken dermişim
Vay beni vay

Bostanda gafil gezmişim
Korkuluğu sahib bilmişim
Vay beni vay

Bülbülden bîhaber iken
Karga kılavuzum olmuş
Vay beni vay

Yeme, içme eğlenmeye
Öyle dalmış da baymışım
Vay beni vay

Çokluk ile övünürken
Yokluğa da yerinmişim
Vay beni vay

Vekili asıldan sanmış
Nasıl ona aldanmışım
Vay beni vay

Dünyayı lokma etmişim
Güneşle aya göz dikmişim
Vay beni vay
Bir damla atık su iken
Çağlayan (!) olup akmışım
Vay beni vay

Okyanusu görmemişken
Deryâlıkla övünmüşüm
Vay beni vay

Dünya avlak "ben" avare
Azazile av olmuşum
Vay beni vay

Varlık sebebimden gafil
Oyuncakla avunmuşum
Vay beni vay

Özümü öteki sanmışım
Ümüğüne sarılmışım
Vay beni vay

Gün gelir de denilir ki:
"Ne câhil ne zalimmişsin"
Hay de, Hay !