Çağdaş eğitim sistemlerinde belirli bir dönem, bireylerin bilgi ve becerilerle donatılmaları yeterli görülmüş, bireylere verilmesi gereken değerler ve ahlâk eğitimi göz ardı edilmiştir.
Dünyada yaşanan sosyokültürel yozlaşmalardan sonra, değerler eğitimi gündeme gelmeye başlamış, ülkemizde de 2000’li yıllardan sonra değerler eğitimine ayrı bir önem verilmeye başlanmıştır.
Oysa Erol Güngör, değerler ve ahlâk eğitiminin önemini 1970’li yıllarda vurgulamıştır.
Güngör (1995), eğitim sistemimizde genel amaçlar arasında dile getirilen çağdaş medeniyete ulaşma hedefinin sadece maddi bir kalkınma meselesi olarak görülmemesi gerektiğini; çağdaş medeniyetin aslında insanın manevi gelişimini ifade ettiğini belirtmektedir.
Ona göre, birisine medeni ya da medeniyetsiz yakıştırması, o kişinin maddi durumu ile ilgili değil, tamamen ahlâki durumu ile ilgilidir.
Bu nedenle, bir toplumun çağdaş medeniyetler seviyesine çıkabilmesi, maddi kalkınmanın yanında, bireylere vereceği ahlâk terbiyesi ile sağlayacağı manevî kalkınmayla mümkün olacaktır...
__________
Kaynak: İpek, C., "Erol Güngör’ün Değer Tasnifi ve Psikolojik Ahlak Kuramları", Cumhuriyet Dönemi Milli Düşünce Sistematiğinde Erol Güngör SEMPOZYUMU Kitabı sf:52, 26 Nisan 2018, Kırşehir.